Niestety, ale określenie jednoznacznego cennika pozycjonowania nie jest możliwe. Jeśli nawet ktoś pokusi się o określenie uniwersalnej oferty za usługę pozycjonowania, to z pewnością nie będzie ona korzystna dla obu ze stron.
Każda strona internetowa jest inna. Każda witryna wiąże się także z inną branżą oraz innymi frazami kluczowymi, które w wyszukiwarce Google wpisują jej potencjalni klienci. W związku z tym cena za pozycjonowanie jest kwestią indywidualną, a najlepszym sposobem poznania szczegółów oferty jest zlecenie bezpłatnej wyceny. Dzięki temu otrzymasz szczegóły oferty przygotowanej specjalnie dla Ciebie.
Metody płatności za pozycjonowanie
Korzystający z usług pozycjonowania przez długi czas byli w dość komfortowej sytuacji, ponieważ do rozliczeń z klientami stosowana była tzw. płatność za efekt. Klient nie ponosił żadnych kosztów, jeżeli jego strona nie osiągała pozycji w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwania Google na wybrane frazy kluczowe. Przez kilka ostatnich lat zaszło jednak wiele zmian zarówno w algorytmie Google, jak i na samym rynku reklamy internetowej. W związku z tym płatność za efekt praktycznie nie występuje, ponieważ jest niekorzystna dla obu stron.
Obecnie najczęściej stosowaną formą rozliczenia usługi pozycjonowania jest miesięczny abonament. Dzięki ustaleniu stałego budżetu na kampanię SEO, może ona być prowadzona regularnie, konsekwentnie realizując założenia wcześniej przygotowanej strategii SEO. Wbrew pozorom, zryczałtowana płatność miesięczna pozwala osiągać znacznie lepsze rezultaty, niż płatność za efekty, która bardzo często wymagała kilkumiesięcznej pracy „za darmo”. Abonamentowa forma rozliczenia pozwala także na prowadzenie bezpiecznej kampanii, wykorzystując techniki pozycjonowania wykazujące najmniejsze ryzyko kary ze strony Google.
Co oferuje Topmaker.pl?
TopMaker.pl daje Klientom możliwość wyboru metody rozliczenia w taki sposób, aby było to dla nich korzystne. Zazwyczaj wycena pozycjonowania prezentuje kosztorys w formie stałych opłat abonamentowych. Wysokość abonamentu określona jest optymalnie, biorąc pod uwagę oczekiwania Klienta, obecną sytuację witryny oraz konkurencyjność branży i słów kluczowych. W każdej sytuacji istnieje jednak możliwość negocjacji wysokości abonamentu, co może się wiązać ze zmniejszeniem zakresu prac, zmianą strategii pozycjonowania lub wydłużeniem czasu potrzebnego na osiągnięcie efektów.
W ramach określonego budżetu miesięcznego prowadzona jest kampania SEO, w ramach której monitorowane są wstępnie zaakceptowane wyrażenia kluczowe. Klient posiada jednak możliwość zmiany wyrażeń w trakcie trwania kampanii. Efekty pozycjonowania prezentowane są w comiesięcznych raportach nie tylko jako wykres osiągniętych pozycji, ale także jako ilość odwiedzin, widoczność w wyszukiwarkach, a także szereg informacji o wykonanych czynnościach, możliwościach oraz najbliższych planach działania.