Czy pozycjonowanie jest bezpieczne?

Działania marketingowe prowadzone w Internecie mają być przede wszystkim skuteczne. Nieprawidłowo prowadzona kampania może jednak przynieść odwrotny efekt. Podobne niebezpieczeństwo występuje zarówno w przypadku kampanii wizerunkowych, jak i w przypadku pozycjonowania. Skutek nieprawidłowych działań jest jednak zawsze taki sam – utrata klientów.

Czy pozycjonowanie jest legalne?

Prawidłowo prowadzona kampania SEO (pozycjonowanie) jest w pełni legalna. Polega ona bowiem na optymalizacji witryny oraz prowadzeniu działań marketingowych w sieci. Wszystko zależy jednak od metod stosowanych przez agencję SEO odpowiedzialną za pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.

Agencja zajmująca się pozycjonowaniem Twojej strony powinna działać nie tylko zgodnie z obowiązującymi przepisami, ale także zgodnie z etyką zawodową.

Co złego może się stać z moją stroną?

Nieprawidłowe działania SEO mogą niestety zaszkodzić Twojej stronie. Cały czas udoskonalany algorytm rankujący oraz pracownicy Google bez przerwy pracują nad tym, aby uniemożliwić manipulację wynikami wyszukiwania. W związku z tym publikowane są wytyczne Google dla webmasterów, które mają na celu informowanie twórców stron, na czym należy się skupić, aby witryna była pozytywnie oceniana przez wyszukiwarkę.

Choć Google potrafi coraz lepiej wykrywać stosowanie niedozwolonych technik, wciąż nie brakuje agencji i pozycjonerów, którzy próbują zarobić ryzykując pozycję stron internetowych klientów. Nieprawidłowe działania mogą bowiem prowadzić do różnego rodzaju kar nakładanych przez Google.

Częstą karą jest tzw. filtr, czyli obniżenie pozycji strony w rankingu Google na pewne frazy kluczowe. Jest to jednak najłagodniejsza kara, jaką może otrzymać nieprawidłowo pozycjonowana strona internetowa. Bywają także sytuacje, w których witryna całkowicie znika z wyników wyszukiwania Google. W takim przypadku żaden z internautów nie trafi na Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę Google.