Naturalne pozycjonowanie – czy strona „wypozycjonuje” się sama?

Naturalne pozycjonowanie – czy strona „wypozycjonuje” się sama?

Niestety, nie żyjemy w świecie idealnym. W związku z tym niewiele wspólnego z rzeczywistością ma teoria „naturalnego pozycjonowania”, o jakie często pytają potencjalni Klienci. Witryny pozycjonowane w sposób „naturalny”, czyli w 100% zgodny z wytycznymi Google zazwyczaj nigdy nie osiągają najwyższych pozycji. Dlaczego?

Teoria naturalnego pozycjonowania jest oczywiście słuszna. Wszyscy byśmy chcieli, aby ranking stron internetowych budowany był na podstawie rzeczywistej wartości witryn i ich użyteczności dla internautów. Niestety tak nie jest.

Dopóki algorytm wyszukiwarki jest podatny na manipulacje, dopóty zawsze najwyższe pozycje będą należały do tych najlepiej pozycjonowanych.

Naturalne pozycjonowanie – TEORIA

Aby osiągnąć wysokie pozycje w Google, należy przede wszystkim pracować nad swoją witryną. Dzięki unikalnym, bardzo wartościowym dla czytelników treściom Google potraktuje witrynę wyjątkowo i umieści ja na wyższej pozycji. Oczywiście słuszna jest zasada, że jeśli witryna jest odpowiednio wykonana (zoptymalizowana) i posiada regularnie publikowane, ciekawe, unikalne treści, zwiększa to jej wartość dla algorytmu Google. Niestety jednak nie są to wszystkie czynniki wpływające na pozycje stron.

Trzymając się ściśle wytycznych Google można stwierdzić, że oczywiście jest to możliwe. Google walczy z pozycjonowaniem i uważa, że dobra strona sama będzie osiągać wysokie pozycje. Czy rzeczywiście jednak algorytm Google potrafi docenić wartościowe strony www?

Naturalne pozycjonowanie – PRAKTYKA

Niestety wciąż bardzo duże znaczenie dla pozycji w Google ma widoczność witryny w sieci i linki, jakie do niej prowadzą. Właśnie dlatego w bardzo dużej części pozycjonowanie polega na pozyskiwaniu odpowiednich opinii, opisów, publikowaniu treści sponsorowanych i linków do strony.

Google zaleca, aby tworzyć wartościowe dla użytkowników treści, które czytelnicy będą później polecać sobie nawzajem. Tak pozyskane linki pozwolą natomiast osiągać wyższe pozycje. W rzeczywistości jednak nikt nie trafi na nową witrynę, która nie jest widoczna w Google. Ludzie nie mają też w zwyczaju polecania sobie ciekawych stron (zależy od branży). Internauci naturalnie szybciej napiszą o czymś, co im się nie podoba, niż o tym, co jest wartościowe. Internauci najczęściej nie mają też powodu, aby polecać akurat tę stronę, skoro na innych stronach można znaleźć podobne informacje. Dodatkowo można przecież skorzystać z Google, gdzie są strony konkurencyjne, ale akurat tej właściwej tam niestety nie ma. Jeśli nawet w sieci powstają naturalne linki do strony, to najczęściej nie są one tak zoptymalizowane, aby skutecznie poprawiać pozycje strony na odpowiednie wyrażenia.

W związku z tym można tylko powiedzieć, że według Google takie samoistne pozycjonowanie jest jedynym możliwym, natomiast w praktyce strony pozycjonowane „naturalnie” nigdy nie osiągają zadowalających pozycji. Być może, gdyby nikt nie korzystał z usług pozycjonowania, może takie samoistne pozycjonowanie miałoby sens. W obecnej sytuacji jednak najwyższe pozycje osiągają tylko te strony, które są odpowiednio pozycjonowane.