Czym jest Google AdWords?
Jest to system reklamy internetowej w wyszukiwarce Google oraz w witrynach należących do sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Reklama internetowa w Google AdWords charakteryzuje się szybkimi efektami oraz możliwością dokładnego sprecyzowania grupy odbiorców na podstawie wprowadzonych przez nich fraz kluczowych oraz danych zbieranych przez sieć reklamową.
Zalety reklamy Google AdWords
- Natychmiastowe efekty – uruchamiając kampanię Google AdWords może ona od razu generować odwiedziny nowych użytkowników.
- Idealne targetowanie – Google AdWords umożliwia bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej, dzięki czemu reklama prezentowana jest tylko użytkownikom faktycznie zainteresowanym produktem lub usługą, będącym potencjalnymi klientami.
- Kontrola wydatków – Google nie pobiera opłat za wyświetlenie reklamy, a dopiero za kliknięcie w reklamę przez użytkownika. Reklamodawca może sam określać budżet miesięczny, dzienny, a także ograniczać wysokość stawek za pojedyncze kliknięcie.
- Analiza wyników – narzędzia Google AdWords umożliwiają doskonałą analizę skuteczności poszczególnych reklam. Dzięki temu możliwa jest ciągła optymalizacja kampanii, aby zmniejszyć wydatki na reklamę, jednocześnie zwiększając skuteczność.
Możliwości reklamowe Google AdWords
Wyszukiwarka Google
Użytkownicy wpisujący w wyszukiwarce Google wyrażenia związane z działalnością Twojej firmy mogą ujrzeć właśnie Twoją reklamę. Odpowiedni wybór wyrażeń kluczowych gwarantuje, że reklama wyświetli się tylko osobom potencjalnie zainteresowanym ofertą.
Sieć reklamowa
W sieci reklamowej możemy wyświetlać reklamy tekstowe, a także banery statyczne i animowane. Sieć reklamową tworzą tysiące witryn uczestniczących w programie reklamowym Google, dzięki czemu reklama może się wyświetlać na większości stron odwiedzanych przez potencjalnych klientów. Do sieci reklamowej należą zarówno małe, hobbystyczne strony, jak i duże portale, takie jak Onet czy WP.pl.
Remarketing
Kampania remarketingowa to bardziej zaawansowana forma reklamy w Google AdWords. Dzięki tworzeniu list remarketingowych możemy identyfikować użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę i wyświetlać im reklamy zachęcające do powrotu i skorzystania z oferty.
Google Zakupy
Od niedawna wyszukiwarka Google pełni także rolę porównywarki cen. Korzystając z tej formy reklamy możemy prezentować produkty wraz ze zdjęciem i ceną już w wynikach wyszukiwania Google.