Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych!

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych!

Informacja nie jest nowa, ale na pewno warto o niej wspomnieć (i wcale nie z okazji 1 kwietnia). Pozostały bowiem 3 tygodnie na dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych. Wiele stron może więc całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania.

Już 21 kwietnia zostanie wprowadzona zmiana w Google, która wpłynie na wyświetlanie stron w mobilnej wyszukiwarce. Problem dotyczy oczywiście tylko stron niedostosowanych do urządzeń mobilnych oraz tylko mobilnej wersji wyszukiwarki Google. Patrząc jednak na cały czas rosnącą popularność takich urządzeń, nie można sobie pozwolić na zignorowanie potencjału ruchu z mobilnej wyszukiwarki.

Informacja o planowanej zmianie w algorytmie Google została opublikowana na oficjalnym blogu Google dla webmasterów 26 lutego. Po raz pierwszy Google dało więc tak dużo czasu na dostosowanie się do zmian. Zwykle informacje o aktualizacjach algorytmu otrzymujemy po ich wprowadzeniu. W tym przypadku jednak zmiana ma nieco inny charakter i pewnie dlatego informację otrzymaliśmy z takim wyprzedzeniem.

Jak dostosować stronę do urządzeń mobilnych?

 

Istnieją dwie metody tworzenia stron na urządzenia mobilne.

  1. Alternatywna strona mobilna – specjalnie przygotowana, osobna strona internetowa dla urządzeń mobilnych. Zazwyczaj umieszcza się ją na subdomenie, np. m.domena.pl. Kluczowe jest w tym przypadku przekierowanie użytkowników mobilnych na odpowiednią subdomenę. Trzeba też pamiętać o wskazaniu alternatywnej wersji strony w nagłówku <head> kodu witryny.
  2. Strona repsonsywna (RWD – Responsive Web Design) – strona dostosowująca swoją szerokość oraz zawartość w zależności od rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego. W tym przypadku wystarczy jedna strona, która prawidłowo wyświetla się na każdym urządzeniu.

Przed przystąpieniem do tworzenia nowej strony warto sprawdzić jak algorytm Google odbiera ją w obecnej wersji. Taką możliwość daje narzędzie udostępnione przez Google. Jeżeli podczas testowania narzędzie wskaże błędy, warto też zajrzeć do poradnika na temat witryn mobilnych. Jest to ostatni dzwonek dla tych, którym zależy na ruchu z mobilnej wyszukiwarki Google.